Onze diensten zijn altijd maatwerk
Wat doen wij?
Van kortdurende trajecten, een workshop van een uur, tot trajecten van een jaar, van 5 tot 500 man. Dat is de range waarbinnen wij werken. Hoe het traject eruit ziet, is afhankelijk van de behoefte van de klant. In co-creatie met de klant stellen we het traject samen. We zijn gewend om op verschillende niveaus te werken: op organisatie-, team- en medewerkersniveau.
Toen wij in Zuidoost Azië werkten en tijdens onze reizen merkten hoe service in de cultuur verweven zit. Servicecultuur is daar een normaal begrip, dat kennen we hier niet eens. Hier wilden wij in Nederland mee aan de slag en zo zijn onze diensten ontstaan.
Toen wij in Zuidoost Azië werkten en tijdens onze reizen merkten hoe service in de cultuur verweven zit. Servicecultuur is daar een normaal begrip, dat kennen we hier niet eens. Hier wilden wij in Nederland mee aan de slag en zo zijn onze diensten ontstaan.
Een kijkje in onze keuken voor een beeld van hoe we werken
Traject 'Kernwaarden in je DNA'
De klant wilde duidelijk hebben wat de huidige organisatiecultuur is en hoe er beter samengewerkt kon worden. De klant had ook een beeld van wat hij als gewenste cultuur zag en wilde medewerkers hier in meenemen. Om een goede blauwdruk van de organisatiecultuur te maken hebben we het door ons ontwikkelde CultuurBarbarenSpel ingezet. Toen eenmaal duidelijk was hoe de organisatiecultuur in elkaar zat, werd ook duidelijk of de kernwaarden bij de oude of de gewenste cultuur pasten. Dit leverde allerlei actiepunten op, waarvan we met medewerkers en management een routemap hebben gemaakt met volgorde van prioriteiten. Tegelijkertijd startten we een communicatietraject om de onderlinge samenwerking te verbeteren. |
Traject 'Serviceverlening in kaart'
Wat verwachten de medewerkers van het management en wat verwacht het management van de medewerkers als het gaat om de serviceverlening aan de klant? Bij deze vraag hebben wij het door ons ontwikkelde ServiceCultuurOnderzoek ingezet. Dit onderzoek belicht verschillende invalshoeken op organisatie-, team- en medewerkersniveau. Dit heeft tot inzichten en praktisch uitvoerbare actiepunten geleid. Deze hebben we samen met de klant opgepakt, uitgewerkt en geïmplementeerd. |
Traject 'Klantgericht werken'
'Wat hebben onze klanten nodig zodat ze zich bij ons welkom voelen' was de hoofdvraag van dit traject. We zijn gestart op organisatieniveau. We wilden weten wat de kaders en de servicenormen waren. Die bleken er niet of onvoldoende te zijn. Met het hele bedrijf zijn we op speelse wijze op zoek gegaan. De teamleiders en medewerkers hadden een zeer actieve rol. Alle opgehaalde informatie leidde tot een overzicht van herkenbare en concrete servicenormen. Vanuit deze normen hebben we in teamsessies een vertaalslag per team gemaakt. Tijdens de implementatie hebben we de medewerkers en leidinggevenden actief gecoacht en getraind. Door de werkwijze die we gekozen hadden, bleven de servicenormen herkenbaar voor de medewerkers. Het is een mooi voorbeeld van ons gedachtegoed dat een cultuurverandering start met een procesverandering en niet andersom. |
We hebben in het traject 'Klantgericht werken' gebruik gemaakt van ons model de Y-opener:
Bij dit plaatje hoort een praatje. Wil je meer weten, bel of app ons gerust: 06-51759308 (Fabia) of 06-53649858 (Anneke).
|